PRODUKTY JANPOL PRODUKTY SZPITALNE

Baza wiedzy


Artykuły

Hotel od kuchni – jak zadowolić podniebienia gości?

Fabryka Materacy JANPOL - Hotel od kuchni

Według przysłowia droga do serca wiedzie przez żołądek. Śniadanie, najczęściej wliczone w cenę noclegu, może pozytywnie zaskoczyć gości, zrobić na nich duże wrażenie i zachęcić do skorzystania z hotelowej restauracji również w ciągu dnia i wieczorem.


 
Smacznie i zdrowo
 
Trudno zaspokoić zróżnicowane gusta wszystkich gości, jednak warto zadbać o to, aby w hotelowej restauracji każdy znalazł coś dla siebie. Znakomitym rozwiązaniem jest wyraźne oznaczenie potraw i produktów dla osób z ograniczeniami dietetycznymi. 
Przy wybranych daniach można umieścić bileciki z odpowiednią informacją lub wydzielić specjalny kącik np. dla wegan i osób na diecie bezglutenowej. Gościom można zaproponować zamienniki takie jak bezglutenowe pieczywo, parówki sojowe lub napoje roślinne, które świetnie łączą się z klasycznymi płatkami śniadaniowymi. Najlepiej jednak sprawdzą się świeże, sezonowe warzywa i owoce oraz przysmaki przygotowane z produktów regionalnych. Dla wielu gości obowiązkowe elementy każdego śniadania to miód i dżem. Miłym akcentem jest stworzenie bufetu dla dzieci, w którym znajdzie się poczęstunek przygotowany z myślą o najmłodszych.

 
Kwestie organizacyjne
 
Hotelowa restauracja ma zadowolić podniebienia gości i umożliwić spożycie posiłku w miłej atmosferze. Aby tak się stało, trzeba zadbać nie tylko o świetnego szefa kuchni i uprzejmy personel, ale również przemyśleć kwestie organizacyjne. Podstawowym parametrem, który należy określić na samym początku, w fazie planowania przedsięw
Fabryka Materacy JANPOL - Hotel od kuchni
zięcia, jest liczba miejsc. Bardzo ważne jest odpowiednie zaprojektowanie pomieszczeń hotelowej gastronomii – zarówno sali, na której odbywa się konsumpcja, jak i zaplecza kuchennego. Specjaliści odradzają zakup drogich elementów wystroju i dekoracji. Zamiast tego radzą zainwestować w wysokiej jakości sprzęt kuchenny, który będzie działał bezawaryjnie przez wiele lat. Dobrze jest obserwować preferencje kulinarne gości i wyciągać wnioski. Takie działanie pomoże wyeliminować straty i wykluczyć z menu opcje, które nie cieszą się popularnością. Uwzględniając możliwości i specyfikę obiektu, warto szukać rozwiązań, które wyróżnią restaurację spośród innych. Może rozważymy uprawę warzyw i ziół w hotelowym ogrodzie albo pieczenie własnego pieczywa, bez zbędnych, szkodliwych dodatków?

 
Savoir-vivre
 
Zdaniem obsługi, powszechnym, choć występującym z coraz mniejszą częstotliwością, przewinieniem gości jest wynoszenie jedzenia z restauracji. Goście, ignorując zapisy w regulaminie, robią kanapki „na drogę”, a także zabierają ze sobą jogurty i inne produkty w zamkniętych opakowaniach. Śniadaniowy szwedzki stół bywa okazją do zrobienia zapasów jedzenia, które wystarczą aż do kolacji. Najczęściej zdarza się to podczas pobytów wakacyjnych, urlopowych. Metody walki z takim zachowaniem są różne. Niektóre hotele zdecydowały o wywieszeniu w ogólnodostępnym miejscu informacji o tym, że przygotowywanie posiłków na wynos będzie traktowane jako suchy prowiant i wiąże się z uregulowaniem należności.
 
Warto zadbać o to, aby serwowane jedzenie zawsze było smaczne i zdrowe, a także uwzględniało wybrane ograniczenia dietetyczne. Czytając recenzje na portalach z ocenami hoteli można przekonać się, że często jakość śniadania decyduje o tym, czy gość ponownie zarezerwuje pobyt w danym obiekcie.
 

Fabryka Materacy JANPOL - Skontaktuj się z nami